3e dag en zo - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van wim griensven - WaarBenJij.nu 3e dag en zo - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van wim griensven - WaarBenJij.nu

3e dag en zo

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim

28 Januari 2014 | Tanzania, Mikumi

Maandag en Dinsdag

Weer twee ameezing dagen. Gisteren samen met een guide op pad geweest. Sabine gaf me haar landrover mee, zodat ik eenskon arvaren hoe het is om in ruig terreinte rijden. Erik, de guide, ging mee, en de assistent van Sabine, Wesso. Deze komt niet vaak van de Lodge. Voor de entrance van het game-park hebben we de vrouw van Wesso opgepikt, diewas voor controle naar het ziekehuis geweest met haar babie van 5 maanden. Zij ging ook mee het park op en zag voor het eerst in haar leven een leeuw. S'morgens zijn we wat kleine inkopen gaan doen in Mikumi, ongeveer 25 km van hier. Op de lopkale makt. Wat bier, bananen en groente gekochten wat sjaals. Het was een markt zoals je dat alleen in Afrika zult aantreffen. Een groote zooi. Maar kleurijk en de mensen hebben altijd goede zin. Kom daar bij ons maar eens voor.
Excuuzee les tiepfoute, maar dat hoort bij TIA(this is afrika).
Gisteravond een stel onderzoekers gesproken en een Zeedse journalist. Het behelst een project met een Droon-vliegtuig dat uitgerust is met een kamera. Het vliegtuig is op electrisiteit en is zelf in staat, al naar gelang de termiek, om zijn vlieggedrag aan te passen. Vanaf de grond wordt een programma gestuurd zodat het een bepaald gebied af gaat zoeken. Vooral bedoeld om stropers tekunnen opsporen.
Vorige maand is er in Dar een container onderschept met 7000 zevenduizend, slagtanden. Wat maar eens aangeeft dat het stropen van olifanten een heel groot probleem is. Vanmorgen ben ik op de airstrip naar testen van dit project geen kijken. Onder weg nog een leeuwin gespot die een uurtje daarvoor bevallen was. Omdat ze onder een struik zat konden we ze niet fotograferen. Ik ben de hele dag wel ergens mee bezig.
Sabine is een fantastische vrouw. Verder laat ik jullie in het ongewisse.. Haha.
We gaan zo lunchen. Witlof met ham en kaas uit de oven. Had ik voor Sabine meegenomen.
Daarna anderrhalf uur rusten en dan is er vanaf een uur of vier nog wel iets te doen. Tegen 7 douchen, om acht eten en wat met de gasten babbelen of bij Sabine haar huisje op het terras zitten, een goed gesprek voeren onder het genot van een biertje en sigaartje, en verder de tijd laten doen waar hij zo goed in is...., voorbijgaan.

Ik heb de laatste dagen al een paar keer gedacht: Wim, je hebt het helemaal niet gek bekeken.

Dit was het voor even, morgen naAr Morogoro, maar dat in een volgend verslag.

  • 28 Januari 2014 - 20:56

    Carla Van De Klundert:

    Wim ik volg je verhaal op de voet. Al de dieren die gezien hebt en de foto's.
    Geniet ervan en fijn dat we mee mogen genieten.
    Nog een fijne vakantie.

  • 29 Januari 2014 - 07:20

    Anneke:

    Hoi Wim,
    Wat leuk om te lezen, ga vooral door zo!
    Mooie foto's........graag meer.............
    Wim fijne tijd nog!

  • 29 Januari 2014 - 09:21

    Gerdie:

    Hallo Wim, wat leuk om je verslagen te lezen. Ik begrijp eruit dat je je goed amuseert en dat je het naar je zin hebt. Hier is het "erg rustig" op de gang. Je raakt zo te lezen al helemaal ingeburgerd. Als je straks nog maar terug wil komen !! Nou geniet er nog van en laat ons af en toe wat weten, groetjes.

  • 30 Januari 2014 - 11:57

    Thecla:

    Hoi, Geniet! Prachtige foto's. Mooi avontuur. Fijne tijd!

  • 31 Januari 2014 - 01:16

    Ton:

    Wim,
    Als je op stap gaat gebeuren er rare dingen in je lodge.
    Ik heb 'n foto van je bushcam gehaald maar weet niet hoe ik hem aan jou moet versturen.
    Mail me even een e-mail adres dan stuur ik hem op.

    Veel plezier nog de komende tijd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mikumi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2015

3e reis naar tanzania

07 Februari 2014

Foxes

03 Februari 2014

Mijn "projecten" haha

31 Januari 2014

Morogoro

28 Januari 2014

3e dag en zo
wim

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 12461

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 25 April 2015

Rondreis Afrika met Sabine

21 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: