Mijn "projecten" haha - Reisverslag uit Vuma, Burundi van wim griensven - WaarBenJij.nu Mijn "projecten" haha - Reisverslag uit Vuma, Burundi van wim griensven - WaarBenJij.nu

Mijn "projecten" haha

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim

03 Februari 2014 | Burundi, Vuma

Zo, het is al weer maandag 3 februari. De tijd vliegt. Even wat over mijn projecten. Hahaha.
Project vrachtwagen
Om grote boodschppen doen heeft men hier op Vuma een vrachtauto met open laadbak. Je kunt wel begrijpen dateen 40 tal gasten wat wegeten en drinke. Daarnaast gebyiken de gamedrive auto' s benzine en de generatoren lusten ook wel wat. Gasflessen voor de keuken en bouwmaterialen voor een in aanbouw zijnd onderkomen voor de staf, die bijna geheel uit Tanzaniaanse zwarten betsaat en een enkele Massai.
Van oude ijzeren pijpen en betonmatten wordt er nu een kooi opgemaakt zodat men meer kan stapelen. Er komt ook nog een huif op, zodat bij regenweer allles droog blijft. Met samson, de metaal man. Aangezien het maken van tekenen en het goed meten een probleem is hier, heb ik de leiding hierover gekregen. Geschatte doorlooptijd in nederland zou twee dagen zijn geweest hier heb ik het ingeschat op zeven en het worden er uiteindelijk tien. Maar dan is het ook geverfd, hahah.
Samson ie berentrots, het einde komtdan ook in zicht. Ik hen hem en zijn helpersdan ook een paarflesjes bier in het voorruitzicht gesteld wanneer het donderdag af is. Gaat zeker lukken, hoop ik
De huif is weer een ander project.
Project automatisering
Het nivo van de automatisring is gelijk aan dat van het Uwv. Hetgeen er is werkt, of kan het begrijpen. Water niet ia doe je met het handje. Een kolom automatisch
Ten optellen in excell is iets buitenarards! Waar heb ik datmeergezien?.
Dus met mijn handen in mijnzakken, zoals dat een goed ict- leraar betaamt heb ik enkele korte instrukties gegevn om excell te gebruiken waarvoor het bedoeld is. Men hoeft het dantenminste niet meer met de calculator te doen en dat weer met het handje te controleren. Ik denk dat ik deze truc thuis ook eens ga toepassen. Haha
De lokale bevolking hier is ronduit mooi, vriendelijjk, nieuwschierig en leergierig te noemen. Op een enkele uitzondering na, zoals overal natuurlijk.
Morgen ga ok in Mukimi naar het zikenhuis. Een collega van mij, VA Peter de Beer heeft hier vroeger geloof ik gewerkt. Het ziekenhuis wordt gespondserd door het Laurentius Ziekenhuis in Roermond en het ACM te Maastricht. Er is altij wel verpleging van een van deze ziekenhuisen aanwezig op vrijwillige basis. Even een babbeltje maken natuurlijk

Zo dat was het weer voor ff.
Volgende keer mijn project: opruimen en opnieuw inruimen van een storeroom opStanly's Lodge.

Zie ook de nieuw foto's

  • 04 Februari 2014 - 16:07

    Laurens Wolfs:

    Het is duidelijk, je bent daar geheel in je element. Toch handig als je van diverse markten thuis bent.
    Ik wist overigens niet dat je route over Burundi zou gaan. Of heb je je vergist in het vlaggetje.
    Goed om te horen is dat daar het nivo van automatiseren dicht bij het UWV-nivo blijft. Geen cold turkey dus bij terugkomst. Kun je hier ook het leraarschap oppakken.
    Veel plezier verder en succes met je projecten Ik zou direct de nascholing ook regelen, als ik jou was.

  • 04 Februari 2014 - 20:53

    Loed:

    Hoi Wim,

    Als zoon van een smid kun je dit soort projecten natuurlijk niet laten liggen! Ik hoop wel dat je met het Excel-project het toetsenbord wat secuurder bedient dan in je verslagen anders wacht TZ een ramp! Staan die waterpompen er nog van die andere smid `oet Neel` of was dat op een andere locatie?
    Laat ook wat klussen liggen. Reden om nog eens terug te gaan!

    Groetjes, Loed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Burundi, Vuma

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2015

3e reis naar tanzania

07 Februari 2014

Foxes

03 Februari 2014

Mijn "projecten" haha

31 Januari 2014

Morogoro

28 Januari 2014

3e dag en zo
wim

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1930
Totaal aantal bezoekers 12460

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 25 April 2015

Rondreis Afrika met Sabine

21 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: