Eerste en tweede dag - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van wim griensven - WaarBenJij.nu Eerste en tweede dag - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van wim griensven - WaarBenJij.nu

Eerste en tweede dag

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim

26 Januari 2014 | Tanzania, Mikumi

Aankomst op vliegvel Dar na een tweede vlucht van zevenuur. Afrika doet al direct van zich spreken. De douane neemt zijn tijd voor het afhandelen van visa. Er is ook een controle op bagage. De spullen gaan door een scanapparaat. Echter niemand kijkt op het scherm om te contoleren of er verdacht spul in de bagage zit.
De koffers zijn snel beschikbaar en buiten staat de driver al op mij te wachten. Een rit van dik 4 uur. In de outskirts van Dar een aaneengesloten reeks van kleine neringdoenden langs de weg. Een verzameling van hutjes en andere "bouwsels" die bij een goede windvlaag op een hoop geblazen worden. Volgens mij is het woord "gammel" van oorsprong afrikaans. De 2 baans weg die we gebruiken leidt naar, Zambia, Malawi, Kongo. En wordt voornamelijk gebruikt voor transit naar die landen vanuit de haven van Dar.
Dan komen we op Het wisselpunt aan. Daar staat Sabine te wachten op mij. We wisselen een paar zoenen en een knuffel uit. De eerste indruk is meerr dan oke. Een vrouw met uitstraling. Ik voel me gelijk op mijn gemak.
Dan nog een ritje in eenlandroverr van ongeveer 20 minuten over een bushroad. We spotten al een aantal olifanten. Onderweg had ik al giraffen en bavianen gezien. Omdat ik op intenet al eea gezien had van de Lodge had ik wat herkenningspunten. Ik kon kiezen tussen een Lodge of bij haar thuis intrekken. Ik ben dus bij haar ingetrokken. Jullie hadden ook niet anders verwacht.
Ik kan jullie natuurlijk niet teleurstellen.
Ondertussen heb ik al een paar keerr lekker gegeten, het ontbijt is prima, de lunch en diner ook erg goed. Het bier staat altij koud en de dag vliegt om. Ondertussen heb ik bijna alle grote dieren al gezien. Ben al. 2 keer met een game drive meegeweest en heb Zelfs al een luipaard gespot. Dat beest krijgt niet iedereen op safari te zien. Zo juis een infra-rood camera geinstalleerd valk bij mijn slaapkamer. Daar is een drinkpoel waar 's nachts een luipaard hoogstwaarschijnlijk komt drinken. Het stikt hieer van de beesten. Eergisteravond een tarantula met een jong op het terras. Bushbabies die ik 's avond moet voeren. Ik denk dat drie weken te kort zijn.
Voor nu stop ik er mee. Ik kijk of ik een paar foto's kan bijvoegen.

O, ja, voor mijn collega's , het tempo in Afrika wijkt engigsinds af van dat in Nederland. Het schijnt zo te zijn dat, wanneer je er eenmaal aangewend bent, je moeilijk weer terug kan naar het Europeese tempo. Schijnt een jaar of 5 te duren.
Ik moet zeggen : het begint al aardig te wennen!!

Wim.

  • 27 Januari 2014 - 08:11

    Monique:

    Zo! De eerste indrukken staan gedrukt! Mooi. Geniet ervan.

  • 27 Januari 2014 - 08:58

    Laurens:

    Hoi Wim,
    Goed en leuk om dit alles te lezen. Het gaat je goed zo te merken. Fijn ook dat je ons niet probeert teleur te stellen.
    M.b.t. die foto, zit het stuur daar links of heb je ook dit maar gelijk in handen genomen?
    M.b.t. je tempo, mocht dit substantieel trager zijn geworden dan het UWV-tempo dreigen mijns inziens kritieke waarden.
    Groetjes en geniet ze,
    Laurens.

  • 27 Januari 2014 - 10:23

    Loed:

    Die zien we nooit meer.....te-rug!

    Wim, geniet ervan! Houd ons wel op de hoogte!

    Groetjes, Loed

  • 27 Januari 2014 - 13:18

    Hans Nizet:

    Hoi Wim, gelezen via Mirjam. Leuk voor je! Overigens nog trager dan bij het UWV, kan toch haast niet ..... :) Overigens kom niet aanzetten met een Bush Baby over 3 weken he
    Gr Hans

  • 27 Januari 2014 - 19:43

    Marjan:

    Hallo Wim,

    Het tempo in Afrika ligt dan wel anders, jouw tempo is nog altijd even voortvarend! Fijn dat er meteen een klik is. fijn dat ook alle spullen goed gearriveerd zijn.
    Hoe is de witlof met ham en kaas ge(be-)vallen?
    Het tempo op jouw kamer ligt overigens nu ook even anders. Het is er ook een ietwat stiller dan anders.
    Alle gekheid op een stokje: amuseer je en geniet met volle teugen van die veel te korte periode.

    Groeten Marjan

  • 28 Januari 2014 - 09:08

    Renate:

    Hé Wim,

    Klinkt/leest helemaal geweldig! Geniet er maar van!

  • 28 Januari 2014 - 11:43

    Petra:

    Ha Wim,

    Geniet nog maar lekker. We zullen vast alle verhalen ook live horen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Mikumi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Maart 2015

3e reis naar tanzania

07 Februari 2014

Foxes

03 Februari 2014

Mijn "projecten" haha

31 Januari 2014

Morogoro

28 Januari 2014

3e dag en zo
wim

Actief sinds 21 Jan. 2014
Verslag gelezen: 733
Totaal aantal bezoekers 12455

Voorgaande reizen:

21 Maart 2015 - 25 April 2015

Rondreis Afrika met Sabine

21 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: